Pilli cadıcık taraflarından bi mim esmiş buralara doğru.Hay hay yazak hemen:))Nedir konusu en sevdiğiniz 5 kitap hmmm çok var sevdiğim kitap benim ama aralarından seçmeye çalışiim.Şimdi aşşadaki 5li en sevdiğimden daha az sevdiğime göre falan gitmicek.Ayrım yapmadan öle en çok aklımda yer etmiş hmm iyi yazmış köftehor dediğim kitapları sıralayalım bakalım,restgele...

İlk kitabımız Amerikan edebiyatının mihenk taşlarından Great Gatsby-Muhteşem Gatsby...

Roman amerikan tarihinde roaring 20's(kükreyen 20'ler) dönemini en güzel anlatan kitaptır.Birinci dünya savaşı sonrası amerika bi şaaşa içinde yaşama lüks tüketim yıllarına girmiştir,milyonerler,efenime söleyim partielr güllik gülistanlık herşey aman da ne kadar eğleniyoruz ruh hali hakimdir,30daki ekonomik krize dek.İşte bu backgroundda sonradan milyoner olmuş Gatsby'nin trajik hikayesidir roman.Para ve statü avcısı Daisy Buchanan'a aşık olmuştur genç ve parasızken,Daisy onu zengin Tom Buchanan için terk etmiştir.Gatsby de bilenip milyoner olmuştur sonradan ama hala Daisy'e ulaşma peşindedir.Daisy'nin mutsuz bi evliliği vardır,kocasının metresi vardır.Bu kadar anlatım yeter bu karakterlerin yolları kesişir,dönülmez yollara girilir,okuyucu kime acicanı sapıtır vs vs...Aslında tam bi kalabalığın içindeki Issız adam hikayesi.Ben tavsiye ederim okuyunuz okutturunuz :P


İkincisiiii hmmm George Orwell'in klasiği 1984.Ben aslında ne yalan söyliim pek hazetmem politikadan sıkılırım bu tarz kitaplardan da ama bunu sevdim.Niyesine gelince bence modern toplumlardaki problemleri anlattığı için.Big brother2ı hepimiz az çok biliyoruz...Biri bizi gözetliyor hikayesi.Bu romandan çıkmış bişeydir o.Ütopik sosyalist bi toplum anlatılır.Öle ki insanları 24 saat evlerinde kameralarla izlerler.Bütün kitaplar tarih devrimden sonrasına göre yazılır.İnsanların bilinçleri yokedilir,adeta ne idüğü belirsiz devrimin sorgusuz sualsiz neferidirler.Azıcık sorgulamaya çalışan birden ortadan kaybolur.Özgürlük tamamen bi lükstür.Dil bile minimum düşünme gerektirecek şekilde yeniden şekillendirilirBu noktada tabii ki bi çıbanbaşı olmalı o da Winston Smith'dir sorgulamaya başlar.Yolu dışarda devrim neferi gibi görünen ama içinde o da herşeyi sorgulayan Julia'yla kesişir.Yasakları delmeye başlarlar birlikte.Sisteme ne kadar başkaldırabilecekler okuyunuz görünüz.Acaip altı çizilesi aforizmalarla doludur,şok da bi sonu vardır bence.


Üçe gelirsek bi Elif Şafak kitabı koyayım,ama hangisi olduğuna karar vermek zor,çünkü hepsini severim hemen hemen bi Pinhan kaldı okumadığım.Araf Bit Palas.Baba ve Piç hepsi iidir.Üslubunu severim çok,önemli de bişeydir üslup benim için ondan ottan çöpten işe de yazsa bu hatun okurum:)) Ama madem listeye malzeme etcez,Mahrem diyim,kitapları arasında bence en ilginç olanı,postmodern roman başyapıtıdır.Karmaşık bi tarzı vardır hatta Elif Şafak tarzına alışmayan,postmodern romanla çok tanışmamış insana bu ne lan gibi de gelebilir.Hatta ilk başlarda dönüp dönüp detaylara takılıp mehter takımı gibi bi ileri bi geri gidersiniz ama çok değişik kitaptır yani.Çok dallı budaklı ya üşendim anlatmaya onu ama okuyun iidir ii:)




Kaç oldu ha 4teyiz.Buraya daaaaa Gabriel Garcia Marquez'den Yüzyıllık Yalnızlık'ı yerleştirmeyi uygun buluyorum.Kitap Latin Amerikan edebiyatının mihenk taşı sayılır.Buendia ailesinin tabiri caizse yüzyıllık tarihini anlatır.Karmaşık ilişkiler,kimi zaman ensest,aynı adı taşıyan birsürü erkek,yaşantıları,çevrelerine nası bi medeniyet ördükleri çok akıcı masalsı dille anlatılmış.




5e ne diyelim ne diyeliim.2 ay önce falan tanıtımını yaptıydım zaten Khaled Hosseini'den Bin Muhteşem Güneş.Ayrıntılar için tıklayıver.....

Yani dedğim gibi dolu var da,bunlar geldi şimcik aklıma,gelelim mimleme kısmına,beeeen mmmm serzeniş veya kuzu artık hangisi yazarsa,sonraaaa sycorox ve ve hopcikiyaya olsun...Kolay gele ben de gidip şu Masumiyet Müzesini bitireyim,süründü artık ama napiim açmadı.Uzatmış da uzatmış,bölümlerce aşk acısı,şişirmeleri geçsen o kitap öle 600 sayfa diil anca 200de kalırdı de bak ben diim.Neyse ....

10 yorum:

Ova (Excuse My Reading) dedi ki...

cesur yeni dünya da olmalı bu listede :)
ya bide bi tanecik olsun milan kundera olsun dimi canım :9

babegazelle dedi ki...

merope:cesur yeni dünyayı ilk senden duyuyorum ama onu araştırıp listeye alıyım hemen,milan kundera içimde kalmış bi uktedir kabul,bizim bi dersimiz vardı sırf nerdeyse bu adamın kitapları üstüne,hocası çok cadıydı bide aşşalamıştı bizi tötüne güvenen alsın öle sizin okuduunuz ucuz şelere benzememz yapamazsınız edemezsiniz die bıraktıydım dersi ama hep içimde ona inat okucam:)))

kırmızılı dedi ki...

great gasby i ingiliz ve amerikan edebiyatı dersi için okumuştm ama ingilizcesi tabii.baya bi kişilikleri analiz falan etmiştk,iyi kitap olmasına rağmen bi gıcıklık var içimde :)

kırmızılı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Sycorox dedi ki...

varya bana yollayacağını tahmin etmiştim:),cadıda görünce:)
gene bi sürü mim birikti:)

babegazelle dedi ki...

kırmızılı:daisye dimi benim de var,şerefsiz golddigger yaktı adamın başını,ama ibretlik kitap işte özellikle adamlar okusun hıhh :)

syco:nihahahahah

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Yüzyıllık Yanlızlık'ı bu aralar okuyorum, bu amcamızın dilini çok seviyorum ama isimler konusunda okurken biraz yoruldum, tüm isimler aynı olunca. 1984 benim için de en iyilerden.

Pilli-Cadi dedi ki...

ben de hayatimda bir kere olsun Gabriel Garcia Marquez okumak istiyorum ama cok bayici oldugunu düsünerek hep kaciyorum.

babegazelle dedi ki...

banu:başta evet ben de çok karıştırdım boyuna soy ağacına döndüm ama bi süre sora alışıosun oturuyo :)

pilli:yopk hayır yaa bayıcı değil bence gerçi ben de 2 kitabını okuyabildim şimdiye kadar ama

berraque dedi ki...

great gatsby muhhtesem bi kitap tam jazz age , amerikanın umut dagıttıgı donem