Yaw yeni müzikler keşfetmek için uraşıyorum bayadır,yeni dediğim batı müziğinden çok sıkıldım böle değişik ülkelerin müziği olsun istedim.Aklıma hemen şööle bi arap yarımadasına uzanmak geldi,nitekim çok severim arap müziğini iyi olursa.Last fm'de dolandım bi süre amacım şöyle Amr Diab'ın Tamally Maak benzeri slow söle doğu batı sentezi bişiler bulmaktı.Last fm biraz hayal kırıklığına uğrattı beni,hep mezdekevari şeylerle karşılaştım,ritmler aynı gırtlaklar aynı.Halbuki bana sorarsan doğru kullan Arap müziğinin acaip potansiyeli var bak Yasmin Levy sentezledi ne güzel oldu.Araştırmalarım sabahtan beri hararetle başka kanatlardan devam ediyo,güzel şeyler de geçirdim elime ama baya karıştı hatlar dedim o zaman sırasıyla vereyim yeni keşiflerimi.Şimdi bugün ilk olarak Nancy Ajram'dan bahsedelim.Nancy Lübnanlı bi şarkıcı ve baya meşur Arap yarımadasında.Hatta çoğu kişi de tanıyodur eminim.Lübnan'ın Britney Spears'ıymış söleyenlerin yalancısıyım:P2003te en iyi arap şarkıcısı ödülünü almış.83 doğumlu kendisi ve geçirdiği estetik ameliyatlarla baya bi gündemde.Ekşide falan erkekler baya bi vuhuuu çok güzel çok datlı muhabbeti yapmışlar ama bana kalırsa fazla yemlemiş capon balığı gibi şiş şiş böle.Tam silikon vadisi:PBizde sisi diye bi abla varya ona benziyo töbe töbee:)))Neyse alan almış onu (evlenmiş)biz sanatına bakalım.Detay olarak aha official websiteı.Bu da fizyden daha fazla dinleyebilceniz şarkıları


Şarkılara gelince tam benim aradığım tarz diildi çünkü dediğim gibi ben daha romantik slow olanları aramaktaydım bu ablanınkiler biraz daha çıstak çıstak belly dancing modunda ama bi iki tanesi de hoşuma gitmedi değil hani sabahtan beri dinliyorum.Kıvırtık cıvırık moddaysan ii gelebilir:)Hadi dediim benim bebişlerle de paylaşim bunları:)


Şimdi ilki bulup bulabildiğim tek slowu Enta eih güzel yımışak





Sonraaa boussi boussi he bak bu güzel kıpır kıpır ediyi insanı.O gerdan senden bağımsız hareket etmeye başlıyo:P Aşşada vidyosunu vericeemden sonraki favorim bu





El Donya Helwa,aynı kıpır kıpır dümtek ritmden di dene daha:)





İşte favorim buu ana yalli bahebbak.İlk defa da video koymayı deniyorum hee teprik edin bakiim:PBunu video olarak koymak istedim çünkü pek bi cilveli sölüo böle visualization iidir dedim:)




Gene nolur nolmaz muzicon versiyonu da koyayım hade.Kıvırta kıvırta dinleyin gari neşenizi bulun.To be continued... :))


20 yorum:

rahat yazar dedi ki...

son şarkı ne hareketli..gece gece canlandım:) arabic ezgileri ben de seviyorum.

ZIBBIDI dedi ki...

Hıncal abinin eski manitasına benziyo bu..

Dediğin gibi çok işweli fışkı,bide çok datlı..:P

babegazelle dedi ki...

rahat yazar:ooo ben sabahtan beri mezdekeye bağladım bu şarkıyla çok neşeli hakkaten

zıbbıdı:ya bence çok yapay yaaa az buçukda sanki transeksüel havası var bence ama erkekler sevio ben zaten anlamadım erkeklerin hatun zevkini ya neyse ben dinler geçerim :)

babegazelle dedi ki...

rahat yazar:ooo ben sabahtan beri mezdekeye bağladım bu şarkıyla çok neşeli hakkaten

zıbbıdı:ya bence çok yapay yaaa az buçukda sanki transeksüel havası var bence ama erkekler sevio ben zaten anlamadım erkeklerin hatun zevkini ya neyse ben dinler geçerim :)

Sinirli Prenses dedi ki...

Ay hakkat o ne öyle ya dudaklar uvvşş yemede yanında yat yastık niyetine kullan:)

güzel cilveli sölemiş abla ama dans etmeyi bilmiyo valla bak:)

Unknown dedi ki...

Bu kadın travestiye benziyor.. :S Bi' tane Lara diye bi' kadın var şarkıcı mı neymiş, o da bu Enta Eih mi ne onu Türkçe'ye çevirip söylemişti..
Beybi, sen bir de bu karının eski halini gör.. Evlerden ırak!
O zaman doğal çirkin şimdi de yapay çirkin..

babegazelle dedi ki...

prenses:cidden benim de o dikkatimi çekti arap hatunu dans edemezmi yaa anca sağa sola sallanıo ya dudakları bence çok garip

piltik:ya neler neler buldum şaşarsın türk popunu sorgulican daha vericem onnarı dur eski halini gördüm evet aynen bu kadar olmuş demekki o kadar kesmeye biçmeye:P

y i ğ i t dedi ki...

abi hiç mi değişik olmaz şu arabın yalellisi ya :D

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Hahahaaaa hakikatende gıpır gıpır ediyo insanı o şarkı ama yine de arap ezgilerinin hepsi birbirine benziyor bence. Şarkının sözleri vs. çok güzel olabilir ama dinlerken benim gözümde hemen tv stüdyosundaki dansözler canlanıyor...

babegazelle dedi ki...

yiğit:haklısın çoğu çok benzer hele nancyninkiler elissa var bi sonrakinde ondan bahsetcem o biraz daha değişik

boogie:evt evt deişikleri aramaktayım dediğim gibi klasikle başlayalım istedim devam etcem:D

ella dedi ki...

Gazelcim, bu ara durumlar pek göbek atmaya müsait değil bizde malesef ama yakında herşey düzelir inşallah bende en okkalısından bir kıvırma yaparım bu müziklerle.

babegazelle dedi ki...

owl biliorum cnm kısa zmnda çözülür problem ii şekilde umarım

MAYA dedi ki...

arap müziğine sardıysan souad massi yi dinlemeni tavsiye ederim ben de naçizane. last fm de bulunuyor. çok değişik bir tarzı var. seversin bence.yani umarım:)) sevgiler.

babegazelle dedi ki...

maya saol vakit bulunca dediğine de bakıcam tavsiyeleri beklerim walla her zmn:)

stickman dedi ki...

şapkayıda hiç çıkarmıyo. mfö ekolünden geliyo galiba. şapkasız çıkmam abi modlarında. bi de arapça seksi bir dilmiş meğersem.

babegazelle dedi ki...

stickman:çoook ben öreniim diorum acaip gelecek var diolar da öle tersten yazılan ecik bücük harfler onlardan korkuorum hakkaten sen diince dikkat ettim bi kere bile çıkarmıo o şapkayı o da ilginç:D

daksit dedi ki...

Nancy Ajram son yıllarda baya ünlenmiş olan bir şarkıcı. Arap müziği gerçekten çok geniştir. Ancak Arap müziği denildiği zaman benim aklıma ilk gelen isim Ümmü Gülsüm'dür. Oum Kalsoum, Oum Kalthoum, Umm Kultum, Umm Kulsoum vs. vs. gibi birçok yazılışı da vardır. Kendisi Mısırlı bir sanatçıdır. Eğer Arap müziğini tanımak istersen muhakkak ama muhakkak dinlemelisin derim ben. Zaten sesi de Maria Callas gibi operacıların sesiyle kıyaslanabilir. Sesiyle alanındaki tek Arap kadın sanatçıdır. Ayrıca Mısır'ın ilk kadın sanatçısı olduğunu da eklemek lazım.
1969 yılında Muammer Kaddafi ve Abdüsselam Callud liderliğinde Türk dostu Senusi ailesinden, Libya Kralı İdris es Senusi’yi devirmek için bir devrim planlanır. Devrimin tüm şartları 21 Mart’ta hazırken aynı gün Bingazi’ye gelip konser verecek olan Gülsüm yüzünden Libya devrimi, uygun şartlar yeniden değerlendirilerek tam beş ay ertelenir . O gece hem devrimciler hem de kraliyet ailesi üyeleri Ümmü Gülsüm’ü dinlemek üzere Bingazi’deki konser salonunda yerlerini alır. Devrimciler o gece devrimi değil ülkelerini onurlandıran qawqab ash shark’ı dinlemeyi isterler. Sanırım bir devrimin başka hiçbir sanatçı için ertelendiği görülmemiştir.
Mısır'ın 4.Piramiti, Arap Müziğinin Divası, Şark Bülbülü gibi isimlerle de anılır.
Ümmü Gülsüm'den sonra Fairuz'u dinlemeni tavsiye ederim. Ümmü Gülsüm'ün yerini tutmasa da başta Hristiyan Araplar arasında önemli bir yere sahiptir.
Sabah ve Warda dinlemen gereken diğer sanatçılardan. Son yazdığım bu 3 sanatçı Ümmü Gülsüm'den farklı olarak Lübnanlıdırlar.
Hepsi de Arapların Diva olarak nitelendirdiği çok önemli sanatçılardır.
Sevgiler.

babegazelle dedi ki...

abraxas:walla zahmet edip böle güzel anlattıın için teşekkürler ümmü gülsümü duydum biliorum biçok da tavsiye geldi saolsun herkes sıraya koydum hepsini senin sölediklerin de dahil olmak üzere hepsini bi müsait zaman keşfe çıkıcam teşekkürler:)

Şekerci Butik dedi ki...

selam,

ilk şarkının bende türkçeside var...güsel bir şarkı..

son şarkı da gerçeklten kıvrakmış :D

sevgiler,

babegazelle dedi ki...

evt ben de seviorum ilk şarkıyı da lara yapmış sölediler ben de ilk duydum bilmiodum