Ben geldiiiiiim!!!Kendime biçtiğim ufak ara amaçladığım Twilight'ın son kitabının bitmesiyle sona erdi.Aslında sadece kitaba gömüldüğüm için uzak kalmadım yoğun haftaydı dün misafirim vardı ondan önce katılmam gereken de bi okazyon(oo kelimeye gel:D) vardı falan filan aslında acık da özleyin istedim beni deeeermişim hehehe.Neyse geldin de gene mi twilight off bıktık dediğinizi duyar gibiyim ama bu son walla.Çünkü dediğim gibi son kitap Breaking Dawn ingilizce olduğundan çoğu insan Türkiye'de daha okumadı.Ben bu yazıyı daha çok 3 kitabı da okumuş deli gibi 4.bekleyen twilight fanlarının kulağına azcık su kaçırmak için yazıyorum bi nevi boynumun borcu hesaaabı:P Diğer kaynaklar baştan aşşa spoiler çünkü nerden alcak millet adam gibi gazı:P.Ben kitap tanıtımlarında her zaman yaptığım gibi gene spoiler'a karşıyım o yüzden korkmayınız genel şeylerden bahsedicem ama diğer 3 kitabı henüz okumadıysanız ve okumak niyetindeyseniz 3 kitapla ilgili ufak tefek spoilerlar ihtiva edebilir yazı o yüzden uyarıyorum ki bu bilgiler doğrultusunda bu postu okuyup okumamak opsiyonel olsun :DBanane Twilighttan diyeni komple azat ediyorum bu yazıdan onlar evlerine dağılabilirler:P


Şimdiiii bi kere benim kişisel fikrim olaraktan kitap bi final kitabından beklendiği üzre okuyucuyu tatmin ediyo.Gerçi son demelimiyim bilmiorum çünkü Stephenie Meyer Midnight Sun isimli 5.kitabı yazarikene nete sızmış ilk bikaç chapter bunun üstüne ertelemiş yazmayı ama şimdi yazıcakmış fikrini değiştirmiş falan filan böle sölentiler var.O zaman bi 5.kitap olucak demek bu. Bu kitabın da ilk 12 chapterı nı official websiteda bulabiliosunuz şu da türkçesi.Bu bilgiyi de verdikten sonra bi Breaking Dawn yani şafak Vakti'ne dönelim.
Ha ne diyodum ben tatmin edici buldum ama ekşisözlükten visual bookshelften falan okuduğum yorumlardan benle aynı fikirde olmayan çok insan da var.Neymiş efendim çok zorlama olmuş,artık olağanüstülüğün boku çıkmış,neymiş beklenilen mutlu son fikri çok basmakalıpmış,herşey çok mükemmelmiş yok artıkmış öleymiş böleymiş,edwarda bok atanlar çok pasifti diyenler,ayyy jacoba olanlar çok saçmaaaa diye yırtınanlar.Ya bi durun yaa dedim okuyunca yorumları.Bi coşmuşlar ki anlatamam ne gereksiz nan,öle bi açılardan eleştiriler varki biz 2 sene dersini aldık eleştirinin o kadar ciddi metinlerin bile bu kadar derinine inmedik.Bu okuduklarım çoğu yabancı kaynaktı ama Türklerden de analizi çok abartanlar var.Kişisel çıkarımım zaten şu bizim insanımızın kurgu roman 'sayıns fikşın' zevki çok fazla yok,çünkü bakıyorum türk edebiyatında fazla örneği yok.Az bişey doğaüstü olsun hemen ay ne saçma yaaa diye yaftalıyo bizim insanımız.Doğaldır hiç örneğini görme adam gibi, fiction okuma izleme Cin ali serisiyle büyü sonra bi gün sihirli annem selena vs tvleri işgal etsin kurgu zevki bu gudiklerle şekillenen güruha tabii herşey saçma gelir :)Hayalgücü kalifiye şekilde gelişmiş olmak bu seriden zevk almanın birinci şartı bence.İkincisi çok fazla şey beklemiceksin tutup da sanki rus klasiğiymiş gibi akademik seviyede eleştirmiceksin bunu.Tamam boşluklar var,yazar abla nobellik bi üsluba sahip değil ama bu seri zaten daha "light" okunası kolay hatta gavurun "young adult" dediği daha genç bi kesime hitap eden cinsten.Eğlencelik bişi.Ay ne bu kadar insanlar olay yaratmıış anlamıorum yani.Final özelliği taşıyan kitaplar filmler artık neyse her zaman amaca hizmet eder böle gelmiş böle gider bu.Beklenti karşılanması kadar doğal bişi yoktur.Ortaya bişey atcan atcan finalde de güzel mutlu bi şekilde çözcen olay buu"Aman oku oku sonu tahmin edildiği gibi işteee" diye eleştirenleri cidden anlamıyorum.Herkes zaten adı gibi biliyo nası bi ruh haliyle biteceğini kitabın :)Ne bekliyon ki Bella'nın eline içkisini alıp Edwarda karşı Suzan avcı kahkası atıp ben seni zaten hiç sevmemiştim bebeğim demesini falan mı?? Yok niye herşey mükemmelmişmiş kadın anakarakterler açısından bikaç kötü özellik olay ekleyeydi kitaba bu sefer de yaaa görüomusun şevkimiz kırıldı hep kötü hatırlica kitabı diceklerdi.

Neyse kitaba geçiyorum.Benim 4 kitap arasında en zevk aldığım buydu açıkçası çünkü final görmek en sevdiğim şeydir.Daha aşkla dolu olduğu için aslında ilk iki kitabı daha çok sevdim.Spoiler karşıtı olduğum için sölemiceğim ama şok edici bi detay önce insanı ha yok artık yaa noluyo bi dakka bu kitap nereye gidiyo yapıyo ama sonra gayet sindiriyo bunu kitap, okuyucu da adım adım giriyo olayın içine.Kesinlikle merak edip spoiler sitelerini okumayın bekleyin ve o şoku bi yaşayın bence.Fazlasıyla uzun 754 sayfa Türkçeye çevrilmişi daha uzun mu olur daha kısa mı olur bilemicem.Aslında tek kitap gibi görmemeli bunu çünkü kendi içinde 3 kitaba ayrılmış durumda zaten.Kitap 1 Bellanın 2 Jacob'ın 3 te gene Bella'nın ağzından.Bazı kısımlarda off çok mu uzadı acaba yaaa oluyo insan.Diğer kitaplara oranla çok daha detaylı diyaloglar çok daha yavaş geçen kısımlar var ama bana kalırsa yazar bu uzun ve yavaş geçen kısımları bilerek yapmış .Çünkü tam hee bu böyle gidicek galiba diye yayılma moduna geçiyosun ki pat diye olaylar raydan çıkıp hızlanıo,e haliyle daha heyecanlı bi hal alıyo.Bir de bittiğinde şu an için veda maiyetinde olan kitap olduğu için iyi ki uzatmış yaa bol bol doyduk bölece oluyosun bence öyle:DBi de ben çok üzgünüm şuan.Eğlencem gitti elimden.Okiim bi an önce de yırtındım şimdi de heyecan içinde bekleyenlere özeniyorum walla hehehe

Sonraa sora bakiim bu kitap bana kalırsa daha çok Bella'nın rol çaldığı bi kitap.Yani diğerlerinde bakarsan büyük bi oranda kahramanlığı Edward yaparken bu kitapta yaptığı fedakarlıklarla Bella çok daha ön planda.3 numaradan Bella'ya biraz sinir olanlar bu kitapta Bella'yı affedicekler,sevicekler helal kızım sana dicekler o kadarını söyleyebilirim.Yürekler de ağza gelicek :)Jacob Bella Edward aşk üçgeni zaten feci çıkmaza girdiydi son kitapta.Olan Jacob'a olduydu yazık.Çoğu kişi eminim Jacob'ın durumuna acıyo ve merakla bekliyo.Kızan da olmuştur 3'teki tutumlarından ama Jacobla ilgili de büyük bi süpriz var.Kaderi tamamen farklı yollara giriyo.Gerçi Jacob'ın başına yeni gelen ayrı bi kitap konusu ya neyseeee :)


Ciddi bi romantizm beklentisi var tabi bir de su götürmez,hele ki Tutulma'nın finali göz önüne alırsak.En zevkli kısımlar olduğu için hiç girmiyorum yalnız kişisel fikrim karakterlerin hepsi o kadar büyük sınavlara giricekleri çok daha büyük hatta diğer 3 kitabın totalinden çok daha büyük ceremeler çekecekleri için ilişkideki tutku öğeleri biraz arka planda kalmış az birazcık daha fazla olaydı bana kalırsa daha iyi olabilirdi ama tabii çok küçük bişey bu aşklarından çok daha ötede ve önemli bişiyle sınanacakları için :)Asıl büyük olay bu kitapta.Kitap kapağındaki resme dikkat şaha kafa tutan piyon...


Bu kitapta cast çok çok daha geniş.Eskileri de say yeni giren çok fazla karakteri de say.Baya kalabalık nüfus bu sefer.E bu kadar zengin karakterlerin getirdiği renk yadsınamaz tabii:)Ama bu kadar karakter öle bi pamuk ipliğiyle birbirine bağlanıyo kiiii orası da güzel yapan detaylardan birisi.Toplamam gerekirse finale yakışır heyecan,beklenti,diyaloglar,çözümlemelerle benim çok hoşuma gitti."The twilight saga"adını gözümde haketti.Bana sorarsanız sayın sevgili fanlar çıkacağı kesinleştiği tarihte kitapçıların açıldığı saat orda olun,ha ingilizce okunması açısından da yorumum eksik kalmasın advanced seviyeye ulaşmış az çok ingilizce metinlerle haşır neşir olmuş biri rahatlıkla ingilizce okur dil çok güncel aklınıza bulunsun:)))


Ha bi de şunu sölemeden geçemicem.Okuduğuma göre Stephenie abla kitabın sadece 2 filmde bitmesini istemiş 4.yü çekicek teknoloji yok falan demiş acaip hayal kırıklığına uğradım çünkü kitabı kapar kapamaz tek düşündüğüm offff daha bunun filmi kimbilir ne zaman çekilir araları atlasak da bir an önce bu çekilse keşke demek olmuştu.Umarım doğru değildir,pis hayal kırıklığına uğrarım :S


Neyse benden bu kadar,dikkat ettim çok genel bilgiler olmasına ama umarım başta uyardığımdan fazla spoiler vermemişimdir.Ben gene dayanamayıp başlanan ama bitmeyen,biteceği kesin olmayan 5 numaranın başını okumaya başlicam bakalım.Size de bu kadar kulağa kaçan sularla iyi beklemeler.Ben de adam gibi tartışabilmek için sizi beklemeliyim tabii o da var.Arka kapaktaki quote'u da çevirir kaçarım:"Eğer seni öldüreni sevdiysen hiç seçeneğin yoktur.Eğer bu sevileni inciticekse nası kaçabilirsin,nasıl savaşabilirsin?Eğer tek vermen gereken hayatınsa,nasıl vermessin ki?Eğer o gerçekten sevdiğin biriyse? "
nice zmn sonra edit:gelen 10 aramanın 9u breaking dawnla ilgili bide spoiler soruyosunuz anacım adam gibi bekleyin zevki kaçmadan okuyun iştee napıcaksınız önceden spoiler okuyup.Neyse gene de verdiğin şeler yetmedi ben şunu şunu da örenmek istiorum dien yorum atsın cvplarım artık daha napiim aaa:)

16 yorum:

ZIBBIDI dedi ki...

Hocam ben ewime gidiyorum müsadenle..:D

Siminya dedi ki...

Senin kadar kitap okusam çelebi olurdum kız :) maşallah ama bu yüzden harika yazıyorsun biliyormusun, bende bir ara çok okurken daha iyi yazardım, senin bu yönde kendini dahada geliştirmen lazım,iş amaçlı

babegazelle dedi ki...

zibidi:tabii tabii twilight fanlarına armağanımdır zaten bu:)

siminya:aman bacım estafurullah hehe ya kitap benim hobim napiim çocukluğumdan beri öle kafamdan geçeni yazıorum yaaa sen de beni eleştirmen yaptın hehehe göğsüm kabardı:P

Hadsizin Başkanı dedi ki...

Bu Robert Pattinson var ya tam tenhalarda sıkıştırmalık ve yatağa atıp sonra da "yaaaa, bebeğim biz ayrı dünyaaaaların insanıyız" demelik :)

ZIBBIDI dedi ki...

Koskoca ZIBBIDI'yı zibidi yaptınyaa yok yok ağlasam yeridir hani..:D

MoonSun dedi ki...

Ohhh oku oku bitmedi, kitap okumus kadar olduk Babecim :P Neysem ne diyordum hosgeldinnn :))

Cev(he)riye dedi ki...

"...3 kitabı da okumuş deli gibi 4.bekleyen twilight fanları..."

Bu tanımlamada yer alan bi okuyucu olduumdan bi çırpıda yutarcasına okudum. Harbiden de spoiler vermemişsn. Bi de 754 sayfa demek :O Uff süperr.. daha da uzn olsun hatta çevirisi. İnşallh dediin gibi olmaz da bella ve jacob hakkndaki görüşlerimi değiştirmem =P Bi de bn sadece 4. kitap film olmicak diye biliodm :S pff =/ bi işi de tam yapsalar keşke.. Ah merakım iyice artıo.. Umarım bni de tatmin eder sni ettii kadar da beklentilerm boşa çıkmaz.

_zAhİr_ dedi ki...

eve gitmesi gerekenlerdendim de oturup okudum :) kardeşim ilgiyle dinledi,teşekkürlerini sundu:)

babegazelle dedi ki...

hadsizin başkanı:aaa ne münasebet nie ayrı dünyaların insanıyız dicem ki gel bakim vampirler nası ısırıo bağa da göster derim heheeuehe

Zıbbıdı:hah bak doru yazdım gece körü yazdım onu bide gözüm kördür benim ona ver bee affola:D

moonish:saol bacııım:D

cevheriye:ya dediğim gibi çok fazla analiz etmicen millet fazla ciddiye almış tüm opsiyonlar çözülmesi gerektiği gibi çözüldü herkes için olabilcek en ii son yazılmış oldu bundan doğal da bişi yok düşündüm ben yazıo olsaydım da ynı şekil bağlardım jacob bella edward hiçbirine sinir olamıosun bu kitapta bana kalırsa 4 çekilmicek demiş evet 2ye indirgensin fln denmiş de bence yalan o fanlar coşup kadına saldırınca herşeye tamam dio buna da der o sölemediğim detayın yaratılması zor die demiş çekilemez 4 diye ama abi neler yaratıo tekoloji o mu olmicak neyseee böle yaniii:DD

zahir:reca ederiz efenim :))

Amélie Poulain dedi ki...

Valla gazelle'im her ne kadar spoiler sevmem dediysen de, vereceğinden baya endişelenmiştim; ama sonunda dayanamayıp okudum ve -sağolasın- spoilersız çok güzel bir yazı olmuş.

"3 numaradan Bella'ya biraz sinir olanlar bu kitapta Bella'yı affedicekler,sevicekler helal kızım sana dicekler o kadarını söyleyebilirim."
Bak işte bu iyi olur. Çünkü bazı kısımlarda özellikle -ki sen de tahmin ediyorsundur hangi kısımlar olduğunu- o kadar sevdiğim Bella'ya çok kızmıştım. 4. kitapta biraz imajını düzeltse iyi olur. Yoksa bilemiyorum yani. =P

Ve alıntıya da bittim! Gerçekten harikaymış.

Midnight Sun'ı okumaktan bahsetmişsin, bence bir an önce oku. Edward'a olan sevginin birkaç bin kat artması senin için sorun teşkil etmiyorsa tabii. =P
Ve eğer okumak istersen de şu linkten (http://www.twilight-turkiye.com/pano/index.php?topic=44.0) okuyabilirsin ilk 12 bölümü. Zaten kitabın kendisi de yakın zamanda çıkacak. Az kaldı.

Bir de Breaking Dawn'ın film olmayacak olması doğru. Bazıları aşırı saçma olmakla birlikte 10 sebep gösterişler bunun için. İşte onu da buradan (http://www.twilight-turkiye.com/pano/index.php?topic=828.0) okuyabilirsin.
Ama ben o başlığa girdiğime çok pişman olmuştum. 4. kitapla ilgili birçok şey öğrendim hem de spoilerdan köşe-bucak kaçarken. Zaten sakınan göze çöp batar misali sen kaçtıkça onlar seni buluyorlar.

Boogie dedi ki...

Filmini izledim, kitaplarını da aldım (elimdekileri okuyunca başlıycam inş. okumaya) spoiler diye yazını okumadım ama yazmadan duramıycam. Yaktın beni be Edward Cullen :))

babegazelle dedi ki...

amelie:yok anam merak etme direk konuyla ilgili arka kapak bilgisinden öteye gidicek bişe vermemeye özen gösteririm tanıtımlarda heleki bu kadar beklenen kitabı tutup burda anlatsam topa tutarlardı beni:)yani bi demem o bellanın kahraman olduu bi kitap bu yani sinir olursan bi edward nerde yaa bu ne hep bella hep bella ona sinir olabilirsin ama durumu her ostrojen salgılayan bünyeye dokunacağı için kızımızın sorun yok:))sadece önyargılar bi kenara bırakılıp okunmalı kitap yazının içinde anlattım bunu zate du ben de okim bakim yaa nie çekilemezmiş bence çook saçma harry potter ve lord of the rings çekilebiliosa bunun hayli hayli çekilmesi lazım ama du bakalım hala çekileceğine inanıorum ben aay çenem düştü gelsin okuyun da adam gibi tartışalım heheh

boogie:hehehehe önce kitapları oku anacım haklısın :)

ZIBBIDI dedi ki...

:D

Adsız dedi ki...

Ya inanılmaz yazıyorsunuz.Eminim ki bunları yazan ya da benim yorumumu şu anda okuyan kişi çok ünlü bir yazardır...Yeni yazılarınızı sabırsızlıkla bekliyorum...

Hadsizin Başkanı dedi ki...

@babegazelle,

Ayyyyy "Edward, ayrı dünyaların insanıyız" diycen ki sıradaki herifi boytoy yapabil beeea :P Aaaaaa, ne öyle hep aynı çantayı mı takcaz yaaaa :P Çeşit olsun güzelimmmm di mi ama beeea? :)))

babegazelle dedi ki...

adsız:ahaha anam walla utandım yok cnm walla ünlü münlü değilim yaa yazar da diilim he illa profesyonel bağlantıdan sayılırsa bitek edebiyat okudum odur yani teşekkür ederim düşüncelerin için :D

hadsizin başkanı:anam keşke kaynak olsa da o dediğin gibi çanta deişir gibi deişsem şu herifin yarısı kadar bile herif bulayım yakınımda kendimi zamkla yapıştırcam zamkla sen sanırım amerikadasın ya orda herşey güzel tabii alınmasınlar şimdi söz meclisten dışarı anavatanda kaynaklar kurumuş durumda bacım ooy oyy çok dertliyim sölettirme:P