Nicedir şöle güzel bi kitap tanıtmamışım onu farkettim.Eksikliği düzelticek malzemem de var zira daha yeni çok güzel iki kitap bitirdim.Aslında iki kitap değil iki cilt eşliğinde bir tek hikaye.Nermin Bezmen'in Kurt Seyt&Shura'sı ve Kurt Seyt&Murka'sı.Aslında yeni çıkmış kitaplar değiller bunlar 36 baskısını yaptığını da düşünürsek baya kişi okumuş da olabilir.İlk kitap senelerdir bizim kütüphanede vardı.Annem okudu çok beğendi o kitap annemin tavsiyeleriyle 10larca kişiyi dolaştı,arada ben de oku şunu bak güzel diye payımı aldım ama niyeyse kısmet olmadı senelerce elim kitaba gitmedi.Kısmet bu zamanaymış ilk kopya kayıp olduğu için görüp iki cildi de aldım.

Önceleri Nermin Bezmen'e karşı neden olduğu belli olmayan şüphelerim vardı.Hani okumamış da olsanız daha önce o yazar sanki size klişe bişiler yazıomuş izlenimi verir.Ben Sır'ı okumuştum bu hikayeden önce.Ne yalan söyliyim orda benim önyargımı yıkmaya başlamıştı şimdi bu iki romanıyla tamamen yıktı.Havlu atıyor ve kabul ediyorum belki çok değişik çok yenilikçi bi üslup yok ama anlatımı sürükleyici ve hikayesini ele alışı güzel...Karakterleri çok güzel yaşatıyo,kitap okurken film tadı alabiliosunuz bi nevi böylece

Neyse kitaba döneyim.Öncelikle bu tamamen gerçek bi hikaye.Nermin Bezmen'in dedesi Kurt Seyt'in hikayesi.Kurt Seyt bi Kırım Türk'ü olarak doğuyo,ve Çar'ın Muhafız alayında askerliğe kadar yükseliyo.Birinci Dünya Savaşı'nda Karpatlar'da savaşıyo.Genç yakışıklı kazanova askerimiz karlı bi kış günü 16 yaşındaki Rus kızı Shura'ya aşık oluyo.Tanıştıkları ilk günden itibaren ikisinin kaderi birbirine bağlanıyo adeta.Sonra başka acılar giriyo devreye Bolşevik İhtilali herkesin hayatını geri dönülmez şekilde etkiliyo.Yani sadece bi aşk romanı değil Rus İhtilali dönemini çok güzel yansıtan tarihi bi boyutu da var.Klasik Rus romanı tadı gayet güzel alınıyor kitaptan.Müthiş bi aşk hikayesi okucaksınız orası öyle ama bu kafanızda sorularla kalmicanız bazı şeyleri anlamakta zorlanmicanız anlamına gelmiyo.Yani bi Türk filmi gibi seviyorum seviyosun sonumuz pembe panjurlu ev masallarıyla karşılaşmıosunuz.Gerçek sorunlarla sınanan gerçek bi aşk anlatılan.Bittiğinde aşkı birarada tutan bi element var bu ortadan kaybolduğunda bişiler yok oluyo mu?İki insanın sadece birbirini hesapsız sevmesi yeterli mi?Ne kadar karşı durmaya çalışsak da önceden çizilen kader dışına çıkılamıyor mu?sorularıyla başbaşa kalabilirsiniz dikkat :)Bu kadarı spoiler'a girmez çünkü devam romanının esas kızının daha değişik bi isim olduğu bi sır değil.Shura yerini Murka'ya yani Nermin Bezmen'in anneannesine bırakıyor yerini.Başka bi aşkla bu sefer İstanbul'a taşınmış haliyle devam ediyo hikaye.Bu sefer de farklı kültürlerden iki insanın birbirini sevmede,tanımada anlamada karşılaştıkları zorlukları görüyosunuz.Seyit'in herkese rağmen bu sefer Pera'da tutunmaya çalışması,İhtilal'den kaçan Beyaz Ruslar'ın İstanbul'un çehresini nasıl değiştirdiği,Seyit'in bi yandan işiyle,sevgisiyle en önemlisi kaderiyle boğuşma hikayesi.Bi yandan da roman Rusya topraklarından kopmuyo.Kırım Türkleri'nin nasıl yanı başımızda bu kadar yakınken katliama uğradıklarına şahit oluyosunuz,bolşeviklerce.Bir de araştırdım bağlantılı bi üçüncü kitap daha varmış Mengene Göçmenleri.Bunda da Murka'nın Seyit'e kadar olan yaşadığı yılları çocukları ve Mengene Göçmenleri anlatılıyomuş.Henüz bulamadım bulursam onu da okicam

Sözün kısası al sana okunmaya değer kitap.Su gibi okunup bitirilir,düşüncelere dalınır,karakterlerle özdeşilir,hatta eğerki güzel kitap bittiğinde siz de ben gibi off yaa niye bitti diye üzülen ruh hallerine giriyosanız garanti veririm girersiniz o ruh haline.Okuyunuz,okutturunuz efenim :D

14 yorum:

kelebenk dedi ki...

offff hayatımda iz bırakan ender kitaplardan ikisidir...

ayrıca nermin bezmen i çok severim

sır ve auranın incileri de çok güzel...

SMİLENA dedi ki...

çok severek okumuştum.tanıtman çok iyi olmuş.epeydir böyle güzel kitaplar çıkmıyor...

RoNaLDiNHo dedi ki...

ben okumadım bunları bari yavaştan başlayım uzun sürer ama başlayım en iyisi :D

Sycorox dedi ki...

Çok güzeldi ya,görünce mutlu oldum...
Özellikle Kurt Seyt&Shura masal tadındadır...

babegazelle dedi ki...

way kızlar okumuş sevindim walla:D

ronaldinho:bence sen de oku hem tarihi hem aşk romanından hoşlanıosan bazı erkekler sevmio bu tarzı pek ama ben gene de güzel derim :D

n@zo dedi ki...

Döneyim de benim de okunacaklar listemde.. Çok kişiden duydum methini..

Banu Durgunlu dedi ki...

Ben çok severim ve çok takdir ederim Nermin Bezmeni...Şimdiye kadarki bütün kitaplarını okudum...Hele Kurt seyd&şhura da bitmiştim,çok güzel bir aşktı:))
Hatırlattığın için çok teşekkürler:))

Forsaken dedi ki...

meraklandım bende okunacaklar listesine aldım :)

Pilli-Cadi dedi ki...

gazelim nermin bezmenin sadece bir kitabini okudum o da sirca tuzak. cok iyi yaziyor.

bu kitaplari da cok duydum ama isimleri hic cazip gelmedigi icin okumadim salagim ben:D:D

okumaliyim en kisa zamanda:)

t.u.b.a dedi ki...

yav ben okumadım bunları ama hikayeleri güzelmiş babe :)

babegazelle dedi ki...

nazo kesinlikle okumalısın:D

banu:rica ederim walla ben de beğendiğime emin oldum artık:D

forsaken:ronaldinho'ya da dediğim gibi kadınların beğenicenden eminim de erkekler için kesin konuşamıyorum erkeklerle kitap zevkinden ne zmn konuşsam hep ya da vinci tarzı aksiyon macera ya gerilim polisiye öle şeler çıkıo hep sonuçtan ama bakalım belki sen seversin:d

pilli:yoruma neden kapadın la deli neyse ama bunları oku özellikle minim sen seversin:D

tuba:çok güzel çok bi solukta okunuyo inan ansiklopedi gibi kitaplar:)

Seda Gulsum dedi ki...

Annemde Nermin Bezmen'in tüm kitapları vardır.. Özellikle Kurt Seyt ve Shura'dan hala övgüyle bahseder seneler önce okumuştu... Ben "Sır" diye bi kitabını okudum, katı kurallarım vardı değişti.. bu kitabı da merak ediyorum. İstanbula dönünce okurum herhalde...

Esther dedi ki...

seda gülsüm benim :) gmaili kapatmadan yazmışım kusura bakma :)

babegazelle dedi ki...

esther:hehe sorun diil sen de benim gibi önyargılıymışsın aynı bnim de sırda hoşuma gitmeye başladı ama bu kitaplar da ciddi güzel tavsiye ederim ;)