Bu yazı benim için bi nevi kayıp aranıyor çağrısı.Canım Türkiye'min abuk fason sanatçılarını baştacı etmesiyle,kaybolmuş ama feci şekilde yeni bişey yapsalar çıksalar ortaya dediğim sanatçılar için...





Onur Mete ilki bunların benim için,tanıdık gelmeyenler için ipucu,hani şu hafif tavşan dişlerin verdiği o tatlı vurguyla,elinde gitarı mumlar arasında içli içli söylediği Adaletsiz Yar diye bi şarkısı vardı,bi dönem onunla meşhur olmuştu.Sonra Bitmesin,Yağmurum gibi damarları,Nerde,Vazgeçmem senden gibi ispanyol ezgili şarkıları vardır ki,binbir zorlukla bulunup indirilip playlist'imin değişmez elemanları olmuşlardır.Yaşar'ın eski vokallerindenmiş zaten,ki Yaşar'ın kendi bestesini verdiği iki kişiden biri,Hatırla albümünde kendi seslendirdiği İltifat Et'i ilk Onur Mete'nin sesine emanet etmiş Yaşar.Ama gel gör ki yok adam ortada,bikaç sene önce bi magazin programında vakiit doldurmak için yaptıkları İstanbul'u turladık bakın neler bulduk kısmında,bikaç saniye göstermişlerdi Büyükada'da sahne alıyo diye,benim de son görüşüm o oldu zaten...Ses yerine vücudu,müzikalite yerine seksapeli tercih eden zihniyete kurban gitti,bize eskileriyle avunmak düştü






Sonraaa,Sibel Gürsoy,1999'da yaptığı ve benim inanılmaz başarılı bulduğum Gündüz Gece albümü onun ilk ve sonu oldu...Binbir çaba albümü buldum,Sademciğimden :))Aşık Değilsin,My Heart Will Go On'un türkçe versiyonu olan Sevmekten Korkma'sı parladı bi ara ama,kıçını başını açan cinsten olmadığı için,Bulgar göçmeni zenci gırtlaklı kız unutuluverdi...Baharlar Beklemez,Gündüz Gece,Seviyorum gibi süper şarkılar da öyle.Hala aldığım bazı albümlerde görüyorum ismini ama malesef sadece vokaller kısmında..







Ve Melis Sökmen.Melis Sökmen'i ben de çok hatırlamıyorum,bi Maçkaa maçkaa maçkaa yolları taşlı diye bi şarkısı vardı o var aklımda hayal meyal,kısa pantolonla dolaşıyodum tabii ben o zamanlar...Ama bikaç ay önce Türk Amerikan Derneğinde Afrikalı-Amerikalılar Gecesi vardı,sevgili bölüm başkanımız mezuniyetinizi yakarım,son sınıfınızı cehenneme çeviririm tehditleri savurduğu için toplaşıp hepimiz gitmiştik.Ama iyi ki gitmişiz,çok güzeldi organizasyon.Afrikalı kökeni varmış ya Melis Sökmen ablamızın,buna da yer vermişler,çağırmışlar konser versin diye.Orda duydum seneler sonra.Hayran kaldım,güzel duru bi ses hafif buğulu acık da zenci gırtlağı doğal olarak.Swahili dilinde bi şarkıyla,Mas Que Nada'yı söyledi.E dedim niye duruyo bunca senedir bu kadın yaa,patlatsa ya bi albüm ama dedim kesin bu da düzenin kurbanlarından biri.Yazık ki ne yazık.



Bana Loto Moto biyerden büyük para çıkarsa prodüktörlük işine de soyuncam merak etmeyin,o zaman hepsine birer süper albüm yapıcam :)))Kendime de Timuçin Esen'le dizi ;)))

3 yorum:

GERÇEK ZAMANLI TEK PRENSES,ÜFÜRÜKTEN.. dedi ki...

durmam,durmam buralarda..
yatmam sensiz odalarda,gitme..
böyle öldürme yapma adaletsiz yar..
sormam sormam gururumdan,
razı gönlüm karalar,
aşkın düştü yerlerde yapma
adaletsizzz yarrr :D

yanlış olabilir çünkü bir taraftan söyledim bir taraftan yazdım,bu yazına da bayıldım :D

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Onur Mete'yi geçenlerde televizyonda gördüm, bende çok severdim, hatta Beyazıd'da İstanbul Üniversitesi'ne yakın bir cafede çıkardı çarşamba günleri,1994-1998 arasında, hep dinlemeye giderdik.

Sibel Gürsoy Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü'nden mezun oldu. Vokal dışında hocalık yapıyor. Kendisini öğrencimiz olarak tanıdığım için söylüyorum, bu piyasaya çok fazla bir insan. Ayrıca bir o kadar mütevazi ve çok güzel. Bölüm birincisi olmuştu okulunu bitirene kadar. Evlenmişti öğrenciyken sanırım hala evli.

Melis Sökmen hala jingle söylüyor. Sesi gerçekten farklı olduğu için ayırt ettiğimden söylüyorum ama şarkıcılık tarzını sevememiştim.

Sözün özü:
Onur Mete Albüm yapsın, Sibel Gürsoy'da yapsın ama çok yorulmasın, kıyamam.

babegazelle dedi ki...

üfürükten prenses:mersi şekerim:))yok yok doğru,zaten ben de bunu dinlerken çıktı bu post'u yazma fikri:))

banu:öncelikle çok aydınlatıcı bi ek yazı gibi oldu yorumun benim post'a ondan teşekkür ederim :)))
Hala mutlaka çıkıolardır biyerlerde çünkü gerçek müzik yapan insanlar tamamiyle ayrı kalamazlar müzikten ama ben İstanbul'da oturmadığımdan uzağım konuya haliyle.Ben şeye benzetiyorum bu sanatçıların durumu.80lerde bi ara seks filmleri furyasında gerçek aktörler elini eteğini çekmek zorunda kalmış ya piyasadan,bunlar da şimdi öyle.Aynen dediğin gibi bu piyasaya fazlalar...Sibel Gürsoy'u kişisel olarak tanıyosun sanırım.Görürsen selamımı söyle walla:))),hala dinleyeni hala unutmayanı var:))