Haydins'in bloğunda gördüm ve kayıtsız kalamcaam bi konu olduğu için ben de yazıyorum.Bu broşürleri Haytap Kadıköy Özgürlük Parkı kedleri için hazırlamış.Ben İstnabullu değilim ama İstanbullu hayvansever okurun ilgisini çeker diye düşündüm.




HAYTAP der ki; ''Lütfen bu bröşürleri isterseniz internet ortamından isterseniz matbaadan bastırarak Kadıköy' deki tüm resmi kurumlara, parkla ilgili tüm görevlilere ve parka gelen vatandaşlara, ayrıca park içinde kafe, restaurant, kasap, bakkal v.s. varsa oralara dagıtmanızı rica ediyoruz.''


Madem konuyu açtım ben de iki kelam etmek istiorum bu hususta.Haytap'ın sitesinde anlatılan gerçekler benim içimi acıtıyo.Ben ne zaman ziyaret etsem salya sümük hale geliyorum.Çünkü bunları gördükçe insanlığımdan utanıyorum.Biçok barınak adı altında açılıp aslında ölüm kampı olan yerin foyasını meydana çkarıyolar iyi de yapıyolar.Ama hiçbirimiz bu duruma çok içi acıyanlar da dahil pek bişi yapamıyoruz,çünkü barınaklar genelde devlet tekelinde.Ama baştaki zihniyetin tabii ki iki tane bitli köpeği çok umursicanı sanmıyorum.Şurda teeee çok zaman önce yazısını yazmışım elin gavuru site açmış da türkye hayvanlara işkence ediyo tatile gitmeyin bu ülkeye diye bas bas bağırıyo.Hiçbişey diyemem haklılar.Bir Türk olarak ben de yabancılara destek veriyorum bu konuda.Animal Planette her zmn istiyorum miami'de hayvan polisi die bişi var hayvanına eziyet edenleri yakalayıp adalete teslim ediyo eziyet gören bakılmayan hayvanı da rehabilite edip iyi bakılacağı evlere yerleştiriyo.Bizim niye geri kaldığımızdan bahsetmeme sanırım gerek yok.Sen car car konuşuyosun bi yardım yapıyo musun diceklere de boynum kıldan ince,ama ben daha ekonomik özgürlüğümü elime almadım.Aldığım zaman mutlaka araştırıp bi barınağa ya da kabul ediyolarsa Haytap'a kendimce bağışlar yapmak niyetindeyim.Ha buna gelene kadar bizim sıradan insanlar olarak yapabileceğimiz çok fazla şey var aslında.ben bunlara dikkat ediyorum.Neler mesela:


-Hayvansever iseniz.Gidip bissürü para döküp petshoplardan cins hayvanlar almak zorunda değilsiniz.Zaten ortada bi petshop gerçeği var çoğu iğrenç şartlarda kaçakçılık yoluyla getirtiyo o hayvanları.İlla cins hayvan alcam diosanız herhalde lisanslı tamamen yasal olan yerler vardır buraları tercih edin lütfen.Ama dediğim gibi cins olmayan hayvanlar da en az cinsler kadar akıllılar.Benim kedim annesi tarafından terkedilmiş bi sokak kedisi.Daha gözü bile açılmamıştı.Veteriner ölür bu demişti ama baktık ettik şimdi gel gör kaplan gibi.Gayet akıllı herşeyi anlar,saray kedisi kadar temizdir biz sevince bile iki saat yalanır resmen bize pislik muamelesi yapar :)


-Hayvan sahiplenmek zorunda deilsiniz.Ama bu onlara eziyet etmek edenlere de sessiz kalmak demek değildir.Unutmayın onların da yaşam hakları var.Akşamdan yediğinz pirzolanın artıklarını çöpün kenarına bırakabilirsinz mesela.Özellikle yazın yoğurt kaplarına falan su koyup sokağa bırakabilirsiniz.Araştırmışlar seri katillerin ruh hastalarının pedofililerin hep çocukluklarında hayvanlara eziyet ettikleri astıkları kestikleri ortaya çıkmış.Bu insanlara sessiz kalmayın.Sır arabanızın üstüne çıkıo güzelim arabanızda pati izleri bırakıyo diye bi tekme savurmayın,yukarda allah var!!!Bizim mahalle i çalışıo bu noktada.Kulağı barınak küpeli bi köpeğimz var taksi durağımız bakıo ona.Bi de kedici amca var saolsun gözü gibi bakıo mahalle kedilerine.Ben de elimden geldiğince bizim bahçe civarındakilere pasinin mamalardan taşıyıp duruyorum


-Hayvan alırken iki kere düşünün bakıp bakamayacağınızı.Sokaklar bi heves alınıp sonra terkedilmiş hayvanlarla dolu.Unutmayın ruhsuz değiller ve bunalıma giriyolar.Bizimkini evde bir iki saat fazladan bırak bakayım geldiğimizde afra tafra suratımıza bakmıo:)


-Gerçek Kürk giymeyin giymeyin giymeyin!!!!Giyenler açıp araştırın o kürk avcılarını gösteren videoları.Bakalım mideniz vicdanınız kaldırcak mı.Tamam modadır giymek isteyebilirsin o zaman yapay kürk giyin.Bu kadarcık asortikliğinzden sosyeteliğinzden ödün ververin.Haytap da yazıyodu demn Mudo kürk kullanımıı bıraktığını açıklamış tebrik ediyoruz.Karl Lagerfeld denen gözlüklü zibidi modacı müsvettsi de onlar vahşi hayvanlar biz öldürmesek onlar bizi öldürcek demiş.Pes diyorum başka bişe demicem çünkü demeye kalksam sağlam küfretcem yakışık almicak!!!


-Kullandığınız kozmetiklerin hayvanlar üstünde deney yapıp yapmadığını araştırın.Gene Haytap'ın sayfasında ayvan deneyleri ile ilgili makaleyi ve fotoları görürseniz insan olanın içi parçalanır.Hayvan deneyi yapmayan ürünlerde küçük tavşancık amblem oluo ona dikkat edin.Netten de araştırın.Ben de bulablirsem kapsamlı araştırma yapmayı düşünüyorum tm markalarla ilgili.Umarım bulurum ve hepsini paylaşırım burda

Şimdilik bu kadar duyarlılık gösteren herkese teşekkürler :)

6 yorum:

osuruktanteyyare dedi ki...

kapının önünde kedilere eziyet eden çocuklara eziyet edesim geliyo :/

RoNaLDiNHo dedi ki...

Hayvanlara eziyetleri kınıyorum...Hayvanlarında hakları olmalı bende onlara zulm edenler cezalandırılmadlı bence. Ama kedidende tırsarım elime alamam... Seferim ama :D

tuba dedi ki...

çok teşekkürler babegazelle yazı için.
hayvanlara gösterdiğiniz ilgiyi ve sevgiyi insanlara gösterin, nolmuş iki köpek kedi öldüyse diyen bir kaç gerizekalıyla karşılaşmıştım zamanında, katil olmamak için kendimi zor tutmuştum.
aklı kıtların asla anlayamayacağı konular bunlar. amaaan banane diyebilmek için vicdansızın teki olmak lazım :(

öykü dedi ki...

Hayvanlara sevgım konusunda ..Onları koruma konusunda defalarca yazan bı kısı olarak bu yazıyı sonuna kadar desteklyorum.. Umuyorum bu sevgılı dostlarımızın artık degerını bılen ınsanlar durumuna gelırız bıgun ınsanlık olarak...

babegazelle dedi ki...

bende teyyare bendeee

ron dediğim gibi sevip içine sokmak gerekmes sadece yaşam hakkına saygı yeterli

tuba:dediğin gibi aklı kıt insanlar vicdanı kıt insanlar

öykü:insan olmak medeni olmak bunu gerektirir olamadıımız sürece abye mabeye istediin kadar sok bi bok olmaz

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Empati sadece insana olmaz, bunu bir anlayabilsek, ben dayanamıyorum, hayvan pazarlarında satılan hayvanlarla gözgöze gelince bile içim acıyor.